Witaj!

Witaj na Dispel Blog. Strona została założona z myślą o cRPG pt. "Dispel". Znajdziesz tutaj porady dotyczące rozgrywki, mapy, screeny, bestiariusz i wiele innych.

Pozdrawiam :)

niedziela, 9 maja 2010

Wątek poboczny

Tę kategorię poświęcam, jak nietrudno się domyślić, zadaniom z wątku pobocznego. Znajdziesz tu instrukcje wykonania większości questów wraz z drobnymi poradami. Przy przeglądaniu polecam trzymać otwarte pliki z mapami krain Dman.

Pozbądź się Goblina - zadanie zabicia Króla Goblinów zleca nam kapłan w Lehem. Bestię znajdujemy w jaskini na północ od wioski. Zapraszam do kategorii Bestiariusz.
Starzec - Starzec Gelma z miasta Simhy w Yam chce, abyś odzyskał jego kostur. Jest dosyć opryskliwy, ale radzę to zignorować. Udaj się w północno-wschodnim kierunku od dziadka, zabij napotkanych kościejów, znajdź skrzynię i wyjmij z niej laskę 8. Prawdopodobnie pokusi Cię diabeł o zatrzymanie jej, ale lepiej udaj się do Gelmy i oddaj mu kostur. Ten zażąda jeszcze ryby Pirapi i 100 sztuk złota. Wręcz przedmioty, a otrzymasz laskę 9. Starzec przeprosi również za swoje zachowanie (kiedy zagadasz do niego ponownie).
Zgubiona księga mistrza - w Jaken spotkasz czarodzieja, który poprosi Cię o odnalezienie jego zgubionej księgi. Zagadaj do chłopca Shube przebywającego w tym samym mieście, a poda Ci lokalizację przedmiotu (zachodnia część stolicy).
Lek boga - pewien kapłan z Yeya poprosi Cię o dostarczenie Orchidei Bogów. Roślinę odnajdziesz na Farmie Bogów na północ od miasteczka. Rozpraw się z paroma szkieletami, zabierz kwiat i oddaj go zleceniodawcy. Jeżeli pragniesz zagrać nieczysto, to pogadaj z krętaczem stojącym przy wejściu do domu kapłana.
Kościana Tarcza - strażnik graniczny z północy Aesh zaproponuje Ci oddanie Kościanej Tarczy w zamian za dostarczenie Wilczego Kła. I nie chodzi tu bynajmniej o wyrwanie zęba pierwszemu napotkanemu wilkowi. ;> Udaj się do Lochu Wilka w Shereg (patrz w dziale Mapy) i spenetruj jaskinie. Przedmiot znajdziesz w jednej z otwartych skrzyń.
Legendarna Buława - w Ilem spotkasz awanturnika, który poprosi Cię od odzyskanie Buławy od jego byłego przyjaciela. Faceta znajdziesz otoczonego oswojonymi hienami niedaleko na wschód od miasteczka. By odzyskać broń będziesz musiał rozprawić się z bestiami. Nie będzie to jednak trudne, gdyż nie będą one prawie w ogóle atakować, jedynie unikać ciosów z użyciem teleportacji. Odbierz Buławę i dostarcz zleceniodawcy.
Oszalały Yeti - Garia z Shereg poprosi Cię o odnalezienie przyjaciela. Biedaczek zapędził się do Lochu Yeti. Udaj się tam (odsyłam do mapy Shereg) i spenetruj jaskinie, a odnajdziesz zwłoki awanturnika. Zabierz jego dziennik i oddaj Garia.
Badania magów - nekromanta Geld z Ayal poprosi Cię o dostarczenie mu ramienia ożywieńca potrzebnego do badań. Niestety, zabicie pierwszego lepszego zombie tutaj nie wystarczy. Jak słusznie sugeruje postać w dzienniku, rękę można znaleźć na cmentarzu w centralnej (mniej więcej) części Shereg. Trafisz tam idąc z Pnewma do Lawa - w nieco ponad połowie drogi po lewej stronie ścieżki powinieneś spostrzec groby (usłyszysz też charakterystyczne odgłosy wydawane przez szkielety). Rozpraw się istotami przebywającymi na cmentarzu - szkieletami, kościejem i zombie. Zabierz łapę temu ostatniemu. Przeszukaj też groby - w jednym z nich znajdziesz popioły niezbędne do wykonania zadania Nadzieja Orgela. Ramię należy oczywiście odnieść do nekromanty.
Nadzieja Orgela - ubogi Orgel ze stolicy Shereg, Youla, poprosi Cię o dostarczenie prochów jego ojca z Pnewma. Szczątki znalazłeś przy okazji wykonywania zadania Badania magów (patrz wyżej). Odnieś je do Orgela, a ten wręczy Ci list. Przekaż pismo mistrzowi Mariosowi (z Lawy, jak dobrze pamiętam), a czarodziej jako wynagrodzenie wręczy Ci Plecioną Togę (jedna z lepszych szat magów).
Los szypra - Sgarya z wioski rybaków na południu Yam chce wypróbować swoją specjalną sieć do łowienia ryb, brakuje mu jednak do tego pozwolenia Balpuna. Udaj się do mężczyzny. Ten zażąda od Ciebie butelki szlamowego rumu w zamian za zezwolenie. Sprawa prosta - kup trunek i oddaj Balpunowi. Rum jest do nabycia za 150 sztuk złota w barze w Jaken, ale chyba można go też zdobyć nieco drożej w północnej części Yam.
Król ognia, Puru - Dpalma z Lawy w Shereg opowie Ci w jaki sposób możesz zawrzeć pakt z Bogiem Ognia - Puru. Zacznij od wycieczki do Lochu Mainamaia (dokładnie południowy-wschód Shereg, róg mapy). Spenetruj jaskinie, a odnajdziesz Lodowy Wisiorek. Proponuję w tym miejscu od razu zdobyć Lek Wiedzy - przyda Ci się do innego zadania. W tym celu uruchom cztery filary rozlokowane wokół centrum lochu, a następnie wejdź na zielone pole teleportacyjne (przy jednym z ów filarów). Dostaniesz się do pomieszczenia, w którym ukryto miksturę. Weź ją i opuść jaskinie. Z Lodowym Wisiorkiem udaj się w okolice wejścia do Jaskini Wilków (patrz -> mapa Shereg w dziale Mapy). Będziesz się tu musiał rozprawić ze sporą watahą wilków. Gdy już załatwisz bestie podejdź do charakterystycznego interaktywnego słupa lodu (o ile dobrze pamiętam wyświetla się przy nim nazwa "źródło ducha", czy coś w tym rodzaju). Przeciągnij wisiorek z ekwipunku na filar, a otrzymasz kolejny przedmiot. Teraz udaj się na północ do miejsca oznaczonego na mapie Shereg jako "mistyczna statua" - to miejsce spotkania z Królem Ognia. Przeciągnij ognik z ekwipunku na "ożywiony ogień", a pojawi się przez Tobą Puru. Po krótkiej rozmowie wręczy Ci dwa zwoje z zaklęciami Magii Duchów - Wściekłość Efreeta i Szpon Salamandry.
Rhoot poety - w jednym z pokoi w gospodzie w Youla (Shereg) spotkasz pewnego poetę. Pogadaj z nim, a opowie Ci o tajemniczym Rhoot, którego zgubił podczas podróży. Poprosi też o odnalezienie. Prawdopodobnie pomyślisz, że chodzi o jakąś osobę. Nic bardziej mylnego. ;) Udaj się na wybrzeże na północ od wioski Ayal i przeczesz okolicę. Powinieneś znaleźć skrzynkę. Obok będą kręcić się białe niedźwiedzie, więc uważaj. W owej skrzynce znajdziesz Rhoot - rodzaj lutni. Odnieś przedmiot do poety.
Cygański Tarot - starzec Huma z Pnewma (albo Lawa, nie jestem pewien) jest niewidomy. Chciałby odzyskać wzrok i wierzy, że pomoże mu w tym karta Tarota. Ciebie poprosi o jej zdobycie. Udaj się do stolicy Shereg, Youla, i porozmawiaj ze stojącym przed pałacem cyganem. Facet zaproponuje Ci dwie karty: Kartę Światła (droższą) i Kartę Śmierci (tańszą). Nie bądź tutaj zbyt oszczędny - kup droższą kartę i zanieś do Humy. Starzec odzyska wzrok, a za pomoc całkiem sowicie Cię wynagrodzi (otrzymasz m. in. Smoczą Włócznię - znakomitą broń do walki w zwarciu).

c.d.n.