Witaj!

Witaj na Dispel Blog. Strona została założona z myślą o cRPG pt. "Dispel". Znajdziesz tutaj porady dotyczące rozgrywki, mapy, screeny, bestiariusz i wiele innych.

Pozdrawiam :)

niedziela, 9 maja 2010

Porady

Podzielę się z Wami swoimi doświadczeniami w kilku punktach:


1. Koniecznie wyucz się umiejętności negocjacji. W świecie gry, szczególnie lochach, znajdziesz masę wartościowych przedmiotów, głównie broni i zbroi. Ich cena przy sprzedaży jest nieraz dość wysoka (przy kupnie wyższa ponad dwukrotnie) np. Emblemat Czarnego Orła jest warty ok. 1500 sztuk złota, zaś cena Togi Archanioła oscyluje koło 3500. Negocjacja polega na wytargowaniu procentowo korzystniejszej transakcji, więc im wyższa cena przedmiotu, tym więcej zyskasz na sprzedaży.
Bardzo podobnie jest z kupowaniem różnych rzeczy, zarówno tych droższych jak i tańszych.
Umiejętności negocjacji można tanio nauczyć się u pewnego awanturnika z Ilem, miasteczka magii w Shereg.

2. Polecam również umiejętność włamywania. Przez długi czas sądziłem, że jest ona raczej dodatkiem urozmaicającym rozgrywkę, a jednak - w zamkniętych skrzyniach można znaleźć czasem dość istotne dla gracza artefakty.
Generalnie kiedy będziemy już dysponowali kwotą 50 tys. i więcej sztuk złota, będziemy mogli spokojnie poznać wszystkie umiejętności.

3. Jako mag staraj się korzystać podczas gry z zaklęć jednej dziedziny. Zdecyduj się szybko, czy chcesz używać magii ciemności, światła, zwykłej, czy też duchów i zacznij używać czarów z wybranej beczki. Wraz z korzystaniem z zaklęć danej dziedziny będzie rósł ich poziom skuteczności.
Generalnie polecam czary zwykłe - mamy tutaj do czynienia ze zdecydowanie najpraktyczniejszą magią. Jeżeli pragniesz urozmaicenia, a zarazem utrudnienia rozgrywki, to oczywiście możesz korzystać z zaklęć np. dwóch dziedzin na raz, a nawet czterech.

4. Kolejna porada dla czarodzieja. Używając zaklęcia takiego jak Paląca Strzała licz się z faktem, że przeciwnik ginący od samych płomieni nie zapewnia pkt. doświadczenia.

5. Na początku gry do regeneracji sił w zupełności będą Ci wystarczyć kwiaty Leb i zioła (zużywają 50 pkt.). Z czasem przerzuć się na mikstury lecznicze/mikstury Leb (regenerują max.). Pamiętaj, by nosić ich przy sobie dosyć dużo - czasem w lochu jedna butelka może przesądzić o Twoim losie. Nie zapominaj o tym, nawet dysponując silną postacią.

6. Staraj się często zapisywać grę. Najlepiej co 2-4 minuty. Jeżeli o tym zapomnisz, a w kolejnym etapie rozgrywki zrobisz coś niemądrego/zginiesz, to szkoda będzie zaczynać tyle rzeczy od nowa. A gwarantuję Ci, że towarzyszą temu niemiłe uczucia.

7. Szperaj po wioskach w poszukiwaniu skrzynek. Czasami można w nich znaleźć bardzo wartościowe przedmioty.

8. Zajmij się handlem. Na początku gry może przynieść Ci krociowe zyski, choć później już prawdopodobnie okaże się nieopłacalny. Ok, przykład: kupujesz w barze w Jaken, stolicy Aesh, kilkadziesiąt butelek szlamowego rumu po 150 sztuk złota, zasuwasz z nimi do wioski na południe stolicy Yam i sprzedajesz pewnemu kupcowi (jak przypomnę sobie imiona, to podam) po 230 zł. Zysk? Jeżeli sprzedałeś 30 butelek to właśnie zarobiłeś 30 x (230-150) = 2400 sztuk złota. Proste, prawda?

9. Wybierając się do lochu staraj się znaleźć trochę miejsca w ekwipunku, najlepiej jedną stronę lub więcej. Jak wspomniałem, w jaskiniach można znaleźć sporo wartościowych i często też sporych przedmiotów, które szkoda by było zostawić.

10. Przemierzaj świat. Nie bój się zboczyć ze ścieżki i sprawdzić co kryje się za wzgórzem. Pamiętaj, że każdy nowy odkryty obszar Twój bohater zakreśli na mapie, dzięki czemu będziesz mógł do niego zawsze bardzo łatwo wrócić.