Goblin - najprawdopodobniej pierwsze bydle jakie spotkamy podczas gry. Na początku może wydawać się groźny. Ba, może nawet się taki okazać i nas zabić. Jednak dla postaci na nastym poziomie nie jest praktycznie żadnym problemem. Występuje w Aesh.
Pełzający goblin - mniej wytrzymała, za to nieco szybsza wersja goblina.
Jeleń - nie atakuje naszej postaci. Występuje w stadach. Łatwo wyczuć jego obecność po bardzo charakterystycznych dźwiękach. Niby na początku może zapewnić co nieco darmowego doświadczenia, ale kto by chciał ruszyć te niewinne
zwierzątka? ;) Występuje w Aesh i Yam.
Broo - biały centaur z głową barana. Spotykany sporadycznie na terenie całego Dman w dosyć dużych grupach. Jest całkiem wytrzymały i dysponuje solidnym atakiem. Jednak jego największym atutem jest szybkość. Z niskim poziomem lepiej się na niego nie porywać.
Wilk - przeciętniak. Dość powolny jak na wilka, za to całkiem wytrzymały. Na najwięcej sztuk można wpaść we wschodnim Shereg, ale grupy tych piesków spotyka się również w innych częściach kontynentu.
Szkielet wojownik - dysponuje przyzwoitym atakiem i to chyba jest tutaj największy atut. Wpada się na niego dosyć niespodziewanie - szkielety wychodzą z ziemi. Poza tym jest raczej powolny. Miejsca występowania łatwo wykryć po dźwiękach. Spotykany w całym Dman, przede wszystkim w lochach.
Szkielet łucznik - często spotykany w towarzystwie szkieletów wojowników. Trzyma się na dystans od naszej postaci. Dysponuje miernym atakiem.
Kościej - dementor w kapturze. Atakuje niebezpiecznym zaklęciem czarnej magii, a gdy mu się skończy mana, próbuje zdać się na swoje łapki. Najrozsądniej po prostu unikać pocisków, a po wyczerpaniu zapasów magii kościeja spokojnie go wykończyć (nie jest zbyt wytrzymały). Występuje w całym Dman, głównie w lochach i jaskiniach. Często ma obstawę innych stworzeń, a zdarzają się także grupy kościejów.
Gargulec - raczej rzadko spotykany i wyjątkowo niebezpieczny demon. Swoją walkę zaczyna od rzucenia klątwy (łatwo po tym wyczuć jego obecność), później atakuje mocnym zaklęciem czarnej magii, a gdy i to nie pomoże, przechodzi do walki wręcz. Jest bardzo wytrzymały i dysponuje mocnym atakiem. Na początku najlepiej w ogóle nie pokazywać mu się na oczy, a i później trzeba być ostrożnym.
Yeti - groźne bydlę spotykane w krainie Shereg. Mogą mieć z nim problemy początkujący wojownicy/rycerze, gdyż mimo swojej powolności Yeti dysponuje naprawdę mocnym atakiem i często rozprawia się z awanturnikami jednym trafnym ciosem.
Biały niedźwiedź - przeciętniak, nieco słabszy od takiej bestii, jak Yeti. Można się natknąć na niego sporadycznie w krainie Shereg. Poluje samotnie.
Hiena - znana graczom ze swych zdolności teleportacyjnych. W jednym momencie widzimy ją przed sobą, a chwilę później stoi już za naszymi plecami. Spotykana na całym kontynencie, zarówno w lochach jak i na powierzchni. Zwyczaj ma polować w stadach. Dysponuje bardzo silnym atakiem.
Beholder - rzadko spotykana bestia. Jedną widziałem w lochach zapomnianego czarodzieja w Shereg, a z pewnością jest ich więcej. Posiadają umiejętność paraliżowania wrogów, co czyni ich wyjątkowo groźnymi istotami. Magom proponuję podejście beholdera z użyciem zaklęcia niewidzialności.
Aligator - spotykany na powierzchni ziemi w Yam i Aesh, najczęściej w pobliżu rzeki. Przeciętniak, nie ma się co rozpisywać.
Bazyliszek - groźna bestia spotykana na terenie Yam. Na najwięcej egzemplarzy można wpaść w pobliżu Mrocznego Labiryntu. Dysponuje masą pkt. życia i bardzo silnym atakiem, ale jest jednak pieruńsko powolny. Podczas walki należy uważać na jego paraliżujący jad. Dobrze słyszalny dzięki syczeniu.
Kąsający robak - chyba najszybsze bydle w całej grze. Cechuje go mocny atak z
jadem i mierna wytrzymałość. Występuje głównie pod ziemią.
Drake - mocny "kremowy nietoperz", czy, jak kto woli, latający mrówkojad. ;> Średnio szybki, średnio wytrzymały, o dosyć mocnym ataku. Występuje głównie w lochach i jaskiniach. On również wydaje dosyć charakterystyczne dźwięki. Nie porywać się na draki z niskim poziomem.
Zombie - powolny i niezbyt wytrzymały, siły ataku też nie ma wielkiej, ale jednak sieje zarazę. Przed walką warto wyposażyć się w antidotum i trzymać w pogotowiu. Wychodzi z ziemi niespodziewanie i szybko, podobnie jak szkielety.
Kamienny golem - spotykany w lochach, dosyć rzadko. Jest wielki i powolny, dysponuje silnym atakiem i sporą ilością PZ.
Bandyta wojownik - niezbyt szybki i niezbyt silny rzezimieszek. Łatwy do zabicia. Bandyci spotykani są na południu Aesh, gdzie mają swoją kryjówkę.
Bandyta łucznik - co tu dodać... Rzezimieszek z łukiem. Wyjątkowo słaby.
Ork - kolejny powolny przeciętniak. Bardzo duża ilość orków rezyduje w mniej więcej centralnej części Yam. Często zostawiają po sobie złoto.
Zmutowana kura - niewiele mi wiadomo o Zmutowanych kurach od strony fabularnej. Wiadomo mi tyle, że nie są to mocne sztuki, przebywają w Lochu Balroga, wydają charakterystyczne odgłosy, a widząc nadchodzące stadko tych ewenementów nie należy wpadać w panikę. :)
Bossowie:
Czerwony Smok - można go spotkać w Lochu Czerwonego Smoka na północy Yam. Dosyć powolny, to jednak nie stanowi dla niego żadnego problemu, gdyż dysponuje silnym dystansowym atakiem ognia. Ponadto posiada zdolność regeneracji. Grając magiem nie miałem z nim koszmarnych problemów, nie mogę jednak niczego zagwarantować postaciom spod innych profesji. Po zabiciu smoka otrzymujemy Klejnot Nieba i Łuskę Czerwonego Smoka.
HP: 900, MP: 743
Król Goblinów - spotyka się w Lochu Goblinów na północ od Lehem. Sam nie miałem z nim wielkich problemów, gdyż wziąłem się za polowanie późno, kiedy moja postać była już dosyć silna. Szybki i całkiem wytrzymały. Po jego zabiciu otrzymujemy sporo włosów hieny.
HP: 600
Balrog - demon rezydujący w Lochu Balroga w Labiryncie Ciemności w Yam. Pod paroma względami nawet przypomina tego z Władcy Pierścieni. Atakuje pociskami graficznie identycznymi jak kuleczki Kościejów. Wydaje się dość silnym przeciwnikiem, ale w walce z porządnie wyszkolonym czarodziejem z zaklęciem Niewidzialności jest bezsilny, podobnie zresztą jak większość innych bestii.
Resztę screenów zamieszczę wkrótce.